

Bir çocukta bedensel/kinestetik zekâ gelişmişse o çocuğun başarılı olabileceği alan dans, tiyatro, spor gibi alanlardır.īu çocuğu matematikte, Türkçe de başarılı olmaya zorlamak çocuğa yapılmış bir gizli zulümdür. Farklı zekâ türüne sahip olan çocuklar farklı alanlarda başarılı olabilirler. Ona göre çocuklar birbirinden farklı 8 zekâ türüne ve ilgi alanına sahip olabilirler. Howard Gardner çocukların sahip olabilecekleri ilgi alanlarını “Çoklu Zekâ Kuramı” ile tasnif etmiştir. Bu resim yapmayı sevmeyen birine zorla süper tablolar yaptırmaya benzer. Matematik ilgisi ve yeteneği az olan bir çocuğu matematikten beş almaya zorlamak o çocuğa bir işkencedir. Hem Türkçe, hem matematik, hem fen, hem resim hepsinin karnede beş gelmesini umarlar. Çocuklarının başarılı olmasını isteyen anne-baba ilk olarak onları kabiliyeti ve ilgisi olduğu alana yönlendirmelidir.Īnne-babalar ilgi konusunda önemli bir yanlış yaparak çocukların tüm alanlarda başarılı olmasını ister. Bazıları ise bedenlerini bir ressamın fırçayı kullanması gibi kullanabilirler.

Kim çocuklar çok güzel resim yapabilirken kimileri de bir müzik enstrümanını çok iyi çalabilirler. Bazı çocuklar sözel dersleri severken, bazıları sayısal dersleri daha fazla sever. Bunun gibi her çocuğun ilgi alanları da farklıdır. Çiçeklerin kokuları renkleri birbirinden farklıdır. Okul başarısını belirleyen daha çok çalışma alışkanlığı ve sorumluluk duygusudur. Çünkü zeki olan bir öğrenci dersi dinlemediği ve çalışmadığı takdirde başarılı olamaz. Başarıda zekâ tetikleyici ve hızlandırıcı olmasına karşın çok da belirleyici değildir.
